Informacje – Thief: Deadly Shadows

I  tym razem problemy Miasta zostaną rozwiązane przez Garretta. Po śmierci Karrasa złodziej otwiera się na Strażników, gdy dowiaduje się, że wszystkie jego dotychczasowe przeżycia zostały przepowiedziane przez Glify. Po wykonaniu kilku zadań dla Bractwa, zostaje dopuszczony do kolejnej przepowiedni, tym razem o Wieku Ciemności…

Tymczasem w Mieście dochodzi o strasznych i niepokojących zabójstw. W ciemnych zaułkach znajdowane są ciała obdarte ze skóry … . Tylko jak to się ma do przepowiedni?

Wśród szeregów Strażników pojawia się niepokój, gdy Glify mówią o Bracie i Zdrajcy, który przyniesie Wiek Ciemności ich Zakonu. Wkrótce okazuje się, że Garrett zostanie oskarżony o bycie nim i aby oczyścić się z zarzutów przed Pierwszym Strażnikiem Orlandem, musi rozwiązać zagadkę …

Ion Storm w trzeciej części serii Thief wprowadziło szereg zmian. Przede wszystkim w ekwipunku – odrzucona została m.in. strzała z liną na rzecz rękawic, pozbyto się również kilku rodzajów bomb. Możliwe jest łączenie efektów użytych broni, np. mech utworzony przy użyciu strzały mchowej bądź olej rozlany z fiolki mogą zostać podpalone przez strzałę ogniową. Ogłuszenie przeciwnika możliwe jest tylko wtedy, kiedy nie spodziewa się ataku. Gracz nie dostaje nowego ekwipunku przed każdą misją, tylko rozpoczyna ją z arsenałem z poprzedniej. Ponadto strażnicy reagują na zniknięcie niektórych przedmiotów czy otwarte drzwi. Garrett może być zauważony nawet w ciemności, nawet, gdy jest „przyklejony” do ściany. Usunięto możliwość wychylenia go w przód. Poprawiona została oprawa graficzna z zastosowaniem silnika fizycznego Havok.

Dużą nowością i unowocześnieniem w tej części jest mechanizm zwany „body awareness”, dzięki któremu gracz może widzieć ręce swego bohatera i dzięki temu mieć większą kontrolę nad tym co on wykonuje.

 

Thief: Deadly Shadows
Producent: Ion Storm
Wydawca: Eidos Interactive
Premiera: 2004